CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 26, 2013

KPH punya pasal, macam bom atom..tih tih tih~

Entri kali ni haku nak tulih lepas aku try dan buat eksperimen ke atas diri aku yang jojes ini..
iaitu pasal KPH..
tau dak KPH tu ape?
KPH ialah singkatan bagi KAPSUL PIL HALIA... 


dulu aku buat testimoni pasai orang je..
tapi kali ni aku senirik yang rasa..
seriuss...

tapi peringatan..
entri ini tuk 18SG..
sebab ade unsur ganas...
kalo sape nak bace, teruskan..
kalo takot dilambong ombak, jangan berumah ditepi pantai..
eh!!!
kalo rasa nak muntah pon takpayah bace..
sebab entri ni hanye tuk orang yang kuat iman je..
muahahahahhaah~

tau kan aku takkan makan mende yang aku tak bani nak makan...
KPH ni actually lambat sampai kat aku..
ia menjadi satu satunya pilihan pabila aku dah asek sakit dan nak pitam disebabkan angin yang terlalu banyak dalam badan...

ye!!!

aku ada masalah angin yang senang masok ke dalam badan dan susah keluar dari badan!!
boleh tanye staff aku..
depa tu dah macam tukang urut aku..
asal aku pening je depa la jadi mangsa soh urut aku..
tapi angin aku tu tak jugak kua..

sampai la satu tahap, depa kate try minom air COKE..
korang tau tak aku tak minom air gas!!!
pantang betol..
especially coke tu..
tapi bila aku pikir aku kene drive jugak balik keje tu *aku kan sorang2 kat sini.sobss*, aku nekad...
aku minom je setin...

ye!
betol legaa..
sendawa sendawa aku..

esoknya bila angin takleh kua lagi, aku minom lagi setin..
dan berpanjangan selama seminggu..
tapiiiiiiiii...

efek diaaaaa..
kene tahu...
aku macam dah tak larat nak minom coke hehari..
MANA BOLEH MINOM COKE HEHARI OKEH....!
tamo la organ dalaman aku bersih macam depa cuci mangkok jamban tuuu...
takotttt!

kali ni aku merengek2 kat wassap grup team HKCC..
merayu rayu mentak anto KPH ke Kuching dengan kadar segera..
sebab aku memang nak pitam je semedang..
imagine je aku makan tak penah sendawa...
aku takleh kentut..
aku takleh..urghhh..
semua la yang angin angin ni tak kua...
emosi aku pon jadi tak stabil..

so yang jadi mangsa nya ialah kak Ummi..
ngahahahha..
dia stokis HKCC Putrajaya...
dia ni je ade stok pada masa tu..
so aku pon paksa beliau tuk hanto KPH tu kat aku esok jugak...
dan sepanjang malam tu beliau asek suruh aku bersabau...
esok tu aku dok paksa dia jugak anto...
aku tak kira..
kene anto jugak..
sebab esoknya tu dah hari Jumaat...
maknanya aku kene tunggu lagi dua hari..
sobsss~

tapi sementara tunggu KPH aku sampai, aku terpaksa la minom air ber gas tu...
even masa aku turun men badminton kawan2 aku sume pasan muka aku pucat gila...
hoh!!
tak jojes u olssssss...
angin laa nihhh...

hari jumaat tak sampai2 jugop...
aku tetap meneruskan minom air gas tu..
sebab KPH tu aku alamatkan ke opis aku maka dengan ini senin la baru aku dapat...
imagine la aku menahan bape hari...

tapi padan muka aku..
dulu lagi depa soh aku makan..
aku degil..
takot nak makan...
siyess..

hari senin aku dapat kol dari admin je kate barang aku dah sampai, aku berlari turun kat tingkat dua opis aku..
gila teruja kan...
haku dh tak tahan dah sakit kepala semedang...
dapat je terus aku telan dua biji...

hasilnya??

tekentot kentot aku dalam bilik aku tu...
nasib aku dok dalam bilik..
kalo aku dok kat partition tu, mau pengsan semua orang..
hahahahahahha..
aku siap lajukan kipas lagi..
buatnye sat g staff aku masok mau pengsan...
hahahahahahah...

perut aku yang pada mulanya kembung dengan angin tu kempiss wehhhh...
dan tak lama lepas tu aku bertapa dalam bilik temenung..
habis semua dibuang...
lega dia Tuhan je tahu wehhh...
 aku rasa badan ringannnn je....

malam tu sampai umah lepas makan malam, aku telan lagi dua biji...
rare tak?
hahahahahah..
dan malam tu aku tido sampai pagi aku kentot kentot...
naseb la aku ni pjj ngan laki aku..
kalo beliau kat sebelah, mau pensan laki aku tuhhh..
memang berdas das la ledakan bom..

esok pagi aku bangun rasa badan ringaaannn sangat...
dan aku rasa aku lah wanita paling jojes abad ini...
aku amalkan seminggu..
lepas minom kupi HKCC tu dan sedikit bekpes, aku telan KPH..
meamng tak lama pehtu aku misti g toilet...
haaa..
aku ni pon jugak ade masalah susah nak membuang..
lebih kurang sembelit laa..

pehtu..
aku buat eksperimen sendirik...
aku try stop makan KPH tu...
tapayah seminggu la..
dua hari je...
angin aku mula berlumba lumba takleh keluar..
dan aku mula pening kepala...
kalo kupi tu tak minom takyah cakapla..
memang aku tak membuang..
gilaaaaaaa...
macam tak normal dah aku nih...

pehtu tak bani dah buat eksperimen..
takot pensan..
pegi memana kupi kulagen ni ngan KPH misti ada dalam beg tangan aku..

aku pi outstation ke Sibu ngan Miri tu aku bekpes kupi kulagen tu je tau...!!

ade orang rasa kenyang takyah bekpes...
tapi aku ni jenis makan banyak..
lapa je semedang...
tapi ..
tapii....

aku rasa tenaga aku lebih dari biasa kalo aku minom kupi tu..
kalo tak kul 8 aku dah penat..
ni balik keje aku boleh masak, basuh kain, jemur kain, lipat kain, hapdet belog...
haaaaaa..

malam pulak lakukan pegeboman..
patotlah nyamok takde dalam bilik aku..
tih tih tih...

haaa..
ni bukan rekaan tau...
ni betul betulllllll...

jadi, kalo dah tau sakit tu, toksah dok tangguh2 carik ubat..
nanti jadi macam aku..
padan muka aku..

muahahahahhaha...



kalo sesapa nak try, sila kontek no yang tertera...
*saje post gambo sampai dua kali..

tiada dalam pasaran lain ye..
kalo ade korang jumpa tu tipu tuh...
hanya boleh didapati dari stokis dan agent yang berdaftar dengan HKCC sahaja..

camane nak tahu sape stokis dan agen yang jojes belaka itu?
sila lah like page Haida Kamaruzaman Collagen Capuccino..
alah..
korang search je..
misti jumpa..
dalam tu manyak info...

kami ni bukan takat juai barang...
tapi kami pakai barang tesebut..
kalo dak, cane boleh citer...
ingat senang ke wa nak taip pepanjang kalo tipu belaka?
aihhh...
buang masa..

ini betul betul..
bukan cobaaan..

psssttt...
saat entri ni ditulih, aku dok tekentot kentot lagi..
ngahahahaha..

ada sesapa muntah tak?
muahahahaha...

babai~

5 comments:

  1. Efek penceritaan ...aku menjiwai watak dlm citer nj sampai boleh bau kentot ko, sampai kedah.

    ReplyDelete
  2. bluwerrkkkkkkk
    busuknye wehhh!!!!

    ReplyDelete
  3. tak senonoh tu cik menah,cter pasal kentot smpai kita yg membaca ni pun ikot terkentot skali tau,hahahaaa...;p

    ReplyDelete
  4. Nyaman sik asa ubat KPH ya kak? Sebab kamek pn ada masalah macam ya. Masalahnya mun benda berkaitan dengan Halia, kamek takut nak makan.

    ReplyDelete
  5. makbed tipu le tuhh..lalalala..

    kak ummi, bau kentut senirik ke ape?

    macik jelita : berhantu betol entri ai nih.ngahahah..

    adik : xda rasa halia pun. nya dalam kapsul. kamek makan nang sekda rasa..telan ngan air dah ya terus masuk perut.hihihh..mok coba?

    ReplyDelete